INFORMACE O AKTUÁLNÍM PROVOZU V NEMOCNICI NAJDETE V AKTUALITÁCH

V případě nouze volejte 112 nebo 155
Rychlý kontakt +420 596 096 111
Home  >  Praktické  >  Práva pacientů
Práva pacientů
  1. Pacient má právo na ohleduplnou odbornou zdravotnickou péči prováděnou s porozuměním kvalifikovanými pracovníky.
  2. Pacient má právo znát jméno lékaře a dalších zdravotnických pracovníků, kteří ho ošetřují. Má právo žádat o soukromí a služby přiměřené možnostem ústavu, jako i možnost denně se stýkat se členy své rodiny či s přáteli. Omezení takovéhoto způsobu (tzv. kontinuálních návštěv) může být provedeno pouze ze závažných důvodů.
  3. Pacient má právo získat od svého lékaře údaje potřebné k tomu, aby mohl před zahájením každého dalšího nového diagnostického a terapeutického postupu zasvěceně rozhodnou, zda s ním souhlasí. Vyjma případů akutního ohrožení má býti náležitě informován o případných rizicích, která jsou s uvedeným postupem spojena. Pokud existuje více alternativních postupů nebo pokud pacient vyžaduje informace o léčebných alternativách, má na seznámení s nimi právo. Má rovněž právo znát jména osob, které se na nich účastní.
  4. Pacient má v rozsahu, který povoluje zákon, právo odmítnout léčbu a má být současně informován o zdravotních důsledcích svého rozhodnutí.
  5. V průběhu ambulantního i nemocničního vyšetření, ošetření a léčby má nemocný právo na to, aby byly v souvislosti s programem léčby brány maximální ohledy na jeho soukromí a stud. Rozbory jeho případu, konzultace vyšetření a léčba je věcí důvěrnou a musí být prováděna diskrétně. Přítomnost osob, které nejsou na léčbě přímo zúčastněny, musí odsouhlasit nemocný a to i ve fakultních zařízeních, pokud si tyto osoby nemocný sám nevybral.
  6. Pacient má právo očekávat, že veškeré zprávy a záznamy týkající se jeho léčby jsou považovány za důvěrné. Ochrana informací o nemocném musí být zajištěna i v případech počítačového zpracování.
  7. Pacient má právo očekávat, že nemocnice musí podle svých možností přiměřeným způsobem vyhovět pacientovým žádostem o poskytování péče v míře odpovídající povaze onemocnění. Je-li to nutné, může býti pacient předán jinému léčebnému ústavu, případně tam převezen po té, když mu bylo poskytnuto úplné zdůvodnění a informace o nezbytnosti tohoto předání a ostatních alternativách, které při tom existují. Instituce, která má nemocného převzít do své péče, musí překlad nejprve schválit.
  8. Pacient má právo očekávat, že jeho léčba bude vedena s přiměřenou kontinuitou. Má právo vědět předem, jací lékaři, v jakých ordinačních hodinách a na jakém místě jsou mu k dispozici. Po propuštění má právo očekávat, že nemocnice určí postup, jímž bude jeho lékař pokračovat v informacích o tom, jaká bude jeho další péče.
  9. Pacient má právo na podrobné a jemu srozumitelné vysvětlení v případě, že se lékař rozhodl k nestandardnímu postupu či experimentu. Písemný vědomý souhlas nemocného je podmínkou k zahájení neterapeutického i terapeutického výzkumu. Pacient může kdykoliv a to i bez uvedení důvodu z experimentu odstoupit, když byl poučen o případných zdravotních důsledcích takového rozhodnutí.
  10. Nemocný v závěru života má právo na citlivou péči všech zdravotníků, kteří musí respektovat jeho přání, pokud tato nejsou v rozporu s platnými zákony.
  11. Pacient má právo a povinnost znát a řídit se platným řádem zdravotnické instituce, kde se léčí (tzv. nemocniční řád). Pacient bude míti právo kontrolovat svůj účet a vyžadovat odůvodnění jeho položek bez ohledu na to, kým je účet placen.

Etický kodex Práva pacientů navrhla, po připomínkovém řízení definitivně formulovala a schválila Centrální etická komise Ministerstva zdravotnictví České republiky.

Ceník služeb
Domácí a návštěvní řád
Ke stažení
Ombudsman
Pohotovost
Pokladna
Práva pacientů
Před hospitalizací
Stížnosti
Stravování
Vnitřní oznamovací systém 
AKTUALITY
26. 11. 2024
Volná pozice – Radiologický asistent
12. 11. 2024
od 4.11. jsou po povodni zprovozněny zubní ambulance, zatím v omezeném provozu
23. 9. 2024
Informace o aktuálním provozu k 22.10.2024
19. 9. 2024
❗️❕Prosba o pomoc ze zatopené bohumínské nemocnice❕❗️
18. 9. 2024
Krizová linka pro pacienty
17. 9. 2024
Nemocnice potřebuje pomoc
25. 7. 2024
Slovo ředitele: Sehnat zubaře v našem kraji je docela oříšek
29. 4. 2024
Všeobecná / praktická sestra – RANNÍ SMĚNY
7. 3. 2024
Ošetřovatel/sanitář (m/ž)
22. 12. 2023
HLEDÁME na pozici všeobecná / praktická sestra na oddělení následné péče – ranní směny
1. 12. 2023
OČKUJEME PROTI COVIDU
18. 8. 2023
Dentální hygienistka nebo student/ka oboru dentální hygiena
25. 5. 2023
Lékař pro interní ambulanci
13. 3. 2023
Pokračujeme v modernizaci nemocnice
24. 1. 2023
Nejčastější otázky a odpovědi k nové stomatologické ambulanci
17. 12. 2022
Na pokladě zaplatíte kartou
29. 11. 2022
COVID – odběrové místo je od 2.12. 2022 přemístěno do budovy D (bývalá ambulance chirurgie)
13. 10. 2022
Rozšiřujeme portfolio naší nemocnice!
2. 8. 2022
NÁVŠTĚVY V CENTRU NÁSLEDNÉ PÉČE – ROUŠKA NEBO RESPIRÁTOR !
14. 3. 2022
zástupci pařížské společnosti Smith+Nephew navštívíli naše chirurgické oddělení
4. 3. 2022
Nemocnice pomáhá UKRAJINĚ
2. 2. 2022
přijmeme na pozici:
15. 12. 2021
Očkování dětí v naší nemocnici
7. 11. 2021
Zákaz návštěv od 20. 10. 2021
7. 11. 2021
PCR odběry
21. 3. 2021
Lockdown se blíží ke konci
19. 3. 2021
Očkovací centrum v nemocnici
21. 2. 2021
Chystáme nový web